کد قالب کانون فضای مجازی و خانواده؛ فرصت ها، آسیب ها و راهکارها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 350
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 350
بازدید ماه : 578
بازدید کل : 153234
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1401

«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی در کودکان و نوجوانان

مضرات استفاده از اینترنت و فضای مجازی:

کاهش معاشرات: یکی از معایب ارتباطات اینترنتی آن است که ارتباط در فضای مجازی، اساسا بر متن استوار است، بنابراین از نشانه‌های بصری و شنیداری در تعامل‌های رودررو بی‌بهره است.

اعتیاد: در جامعه ما نیز با گسترش روزافزون اینترنت شاهد این مـسأله هـستیم و نتیجه آن آسیب فکری است و استفاده بیش‌ازحد مـتعارف از ایـنترنت که بـه وابستگی شدید روانی و فکری می‌انجامد.

آسیب جسمانی: فشارهای عصبی و مشکلات روحی، تیک‌های عصبی، چاقی، انزوا و چشم‌درد… .

آسیب‌های اجتماعی و فـرهنگی: گـاه مشاهده می‌شود که افراد چنان در اتاق‌های گفت‌وگو غرق‌می‌شوند که حـتی زمـان صـرف غذا را فراموش می‌کنند. اینها علایمی شبیه به معتادان دارند. بسیاری از آنـان از بی‌خوابی رنج می‌برند، خسته‌اند و روابط‌شان با اطرافیان به حداقل رسیده است.

گـسست فکری و عاطفی: با ورود ایـنترنت و رایانه به درون خانواده‌ها بین والدین و فرزندان جدایی فکری، عاطفی و فیزیکی رخ می‌دهد و پیشرفت خیره‌کننده فناوری تاثیرات محسوس و نامحسوس زیادی را بر زندگی خانوادگی گذاشته است.

امروزه به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده‌ها نیز دچار اختلال شده است. همچون تاثیر مخرب بر بنیان خانواده، ترویج بی‌دینی، نقص حریم خصوصی، تغییر هویت، گسترش و تولید ناهنجاری اخلاقی، انزواطلبی واقعی، رفتار اجتماعی شبکه‌ای، تغییر سبک زندگی و....



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: فضای مجازی شناسی
برچسب‌ها: فضای مجازی شناسی